Advent a klidná mysl

snimek-obrazovky-2016-11-28-v-15-40-54V dalším čtení se dozvíte o tom jak si dovolit více životního prostoru a radosti. 

Stačí věnovat trochu času jen sobě a naučit se mít klidnou mysl. Může to být deset minut i hodina denně, důležitá je pravidelnost.

Klidná mysl je o umění zaměřit pozornost na přítomný okamžik bez jeho hodnocení. Získat odstup od našich emocí a nepříjemných stavů a jsme schopny žít vědoměji. Učíme se vnímat krásu každého okamžiku a více si ho užívat v jednoduchosti a přirozenosti. Například když každé ráno chodíme stejnou cestou na autobus a vůbec nevidíme co je okolo nás. Zkusme se někdy porozhlédnout a všimnout si co se právě děje. Letícího ptáka, nekonečného obzoru, padajícího listí, spěchajících dětí do školy…

Často jsme silně zaujaty představou co bude až dokončíme školu, najdeme si lepší práci, budeme mít více peněz, potkáme tu pravou lásku, ale zatím nám utíká ten jedinečný čas, který máme – tady a teď. Klidná mysl a umění všímavosti nás učí být v přítomnosti, všímat si toho co se děje, být pozorné k sobě, ke svým potřebám a přáním.

Jak na to?

Zkusme pravidelně používat jednoduché kroky všímavosti, které nám pomohou být stabilnější v těžkých situacích a více si užívat každodenních radostí a běžných dnů. Budeme se cítit a vnímat svět jinak, když už si ranní kávu nebo čaj opravdu vědomě beze spěchu vychutnáme pěkně v sedě a přidáme krátkou meditaci s vnímáním dechu a ne v letu s jednou nohou nakročenou k odchodu do práce, nebo pak večerní sprchu s představou jak nás jednotlivé kapičky zbavují nashromážděného stresu a napětí a dodávají nám nový příval energie – ano, i to je meditace.

  1. ZASTAVIT SE – kdykoliv během dne se zkuste jen tak zastavit. Ať děláte cokoli a kdekoli. Prostě jen tak buďte, na chvíli spočiňte v přítomném okamžiku. Pokud se k vám začnou hrnout myšlenky jako velká černý mrak, jen je pozorujte a nechte zase odejít, než bude jasně modrá obloha. Nijak je, ani sebe nehodnoťte.
  2. VĚDOMĚ DÝCHAT – uvědomte si že dýcháte. Chvíli pozorujte proudění vzduchu v nosních dírkách a vnímejte jemné střídání teploty vzduchu. Že vstupuje o něco chladnější vzduch s nádechem a odchází ohřátý vzduch s výdechem. Po chvíli si uvědomte co se s vaším dechem stalo, jak se sám automaticky prohloubil a prodloužil.
  3. ZAMĚŘTE POZORNOST – zaměřte pozornost jak se cítíte ve vašem těle. Jestli vám je chlad nebo zima, jestli někde ve vašem těle cítíte napětí, nebo bolest. Pokud ano, pošlete tam váš dech, vaši myšlenku, vaši energii a zkuste to místo vědomě uvolnit.
  4. UVĚDOMTE SI SVÉ SMYSLY A KRÁSU CHVÍLE – uvědomte si své smysly v danou chvíli – co právě vidíte, vše co slyšíte, co cítíte, jestli k vám přichází nějaká vůně, uvědomte si kontakt oblečení s pokožkou, svůj kontakt se zemí, svoji chuť v ústech. Jak vnímáte tento jedinečný okamžik, který se už nikdy nebude opakovat. Plně si ho prožijte a vychutnejte.
  5. BUĎTE VDĚČNÁ – kdykoli na vás půjdou chmurné myšlenky, nebo budete cítit úzkost či strach, uvědomte si všechno, za co v tuto chvíli můžete být vděčná. Co všechno máte – partnera, kterého jste třeba ještě před rokem neměla, práci, která vás baví a naplňuje, pár peněz na účtu, pojízdné auto, střechu nad hlavou, zlobivé, ale zdravé děti… Vděčnost nám otevírá oči, tvoří vztahy, naplňuje nás radostí, je cestou k dosažení vnitřního pokoje a spokojenosti.

 

shutterstock_276465491

Milé ženy přeji vám, abyste prožily adventní čas především v pohodě a v přítomnosti. S vědomím, že jen my samy máme tu moc žít život pouze podle našich přání a potřeb. Já se o to letos budu maximálně snažit. Takže nenakupuji, neuklízím, nepeču, nevařím, nepřejídám se, no to možná trochu ano a v rámci sebelásky ;-). Hlavně si užívám nádherné adventní amosféry s mými nejbližšími a především sama se sebou.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.